Javaanse cultuur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hans Linschoten - WaarBenJij.nu Javaanse cultuur - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Hans Linschoten - WaarBenJij.nu

Javaanse cultuur

Door: Hans van L

Blijf op de hoogte en volg Hans

01 Maart 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Selamat,

Na een lange, maar prachtige treinreis vanaf Bandung naar Yogyakarta zitten we nu op de veranda van een Javaans ingericht prachtig hotel. We hebben net even gezwommen in een lekker zwembad. De treinreis duurde 7 uren, onderweg veel sawa's en plantages (bananen, tapioca, palmen). De gids, Johanna, had een lunchpakket geregeld en we hebben een massage in de trein gehad, heerlijk (eerst hard, daarna ontspannend)
Vanavond uit eten , maar een keer GEEN rijst. Er ligt nog as van de vulkaanuitbarsting in Yogya, maar de stad oogt veel schoner dan de rest van het eiland.
We zijn onze rondreis op Java begonnen in een bus met 20 zitplaatsen, voor 15 personen. Dat klinkt ruim, maar die zitplaatsen hadden afmetingen geschikt voor Indonesische kinderkontjes. Na een schriftelijke klacht hebben we vandaag een bus met 42 normale zitplaatsen tot onze beschikking, dus nu hebben we elk 2 zitplaatsen. Keurig geregeld NRV ( onze reisorganisatie)
Morgen gaan we weer een hoogtepuntje pakken: de Borobodur, het grootste boeddistische tempelcomplex ter wereld, dat sinds twee dagen weer open is en dus asvrij gemaakt is.

tot de volgende....

• 01 Maart 2014 - 13:40

Karla:

Yogja vond ik heel leuk! Gezellig sfeertje en beetje een hippie/ artistiek stadje. En dan de Borobudur! Die is eigenlijk het mooiste bij zonsondergang. Hoe het licht speelt met die prachtige beelden en kelken. Hoe laat gaan jullie? Kusjes ons!

• 01 Maart 2014 - 13:45

Hans En Jolanda:

Zó dat klinkt weer heel goed. Wel een lange treinreis, maar zo kun je wel heel veel zien. En zo'n massage maakt veel goed natuurlijk. Gelukkig dus niet veel meet te zien van de vulkaanuitbarsting in Yogyakarta, nu maar hopen dat het zo blijft. Morgen naar de Borobodur zal vast heel mooi worden. Geniet ervan! Wij genieten dan een beetje mee.

• 03 Maart 2014 - 01:54

Johan En Tiny Gosselink:

De borobudur was prachtig alleen erg veel mensen en inderdaad schreef mijn dochter ook dat hij bij zonsop of ondergang het mooist is. Maar dan moet er wel zon zijn. Samen genieten we verder.

Hans

Bea en Hans van Linschoten( 59 en 61 jaar oud) vanuit Leeuwarden (FR) In de donkere wintermaanden even lekker weg, deze keer naar de Parel van Smaragd. Zo zijn we ondertussen in die periode van het jaar in Egypte, Zuid-Afrika, Thailand( beaenhansinthailand.waarbenje.nu) Mexico eo en Sri Lanka geweest (beaenhansinsrilanka.waarnbenje.nu) en dat bevalt ons erg goed.

Actief sinds 27 Jan. 2014