Natte voeten in Jakarta - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Hans Linschoten - WaarBenJij.nu Natte voeten in Jakarta - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Hans Linschoten - WaarBenJij.nu

Natte voeten in Jakarta

Door: Hans van L

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Februari 2014 | Indonesië, Bandung

Selamat,

Na de vlucht naar Jakarta werden we met een busje naar het hotel gebracht. Wat een drama, je wordt helemaal horendol,stekeblind, stapelgek en maf in je hoofd van de drukte in Jakarta.
Een eindeloze lange file die vaker stil staat dan rijdt. Ik opperde dat we beter konden gaan lopen en dat was ook handiger. Ondertussen zagen we allerlei sporen van de hoge waterstand in de stad, ondergelopen sloppenwijken, overvolle kanalen en lagen water op de straten. Jakarta is een stad met vele miljoenen mensen, waarvan 2 miljoen illegaal. Ze hebben kleine onderkomens en doen allerlei hand-en spandiensten.
bv ze krijgen geld om mensen te helpen oversteken in de chaos op straat en om mensen te laten carpoolen tijdens bepaalde tijden overdag.
De stad is verdeeld in een oud gedeelte en een nieuw met skyscrapers, grote luxe shopping-mals en andere prestige objecten, dus wel een stad in ontwikkeling. Door de lange file heeft de andere helft van onze (nieuwe) groep uitgebreid kunnen borrelen tot wij kwamen om samen heerlijk Japans te eten, waar twee koks hun culinaire kunsten vertoond hebben. De groep is aangevuld met 4 echtparen en een vrijgezel, zodat we nu met ons 15-en zijn.
Vanochtend vroeg uit de veren ( vertrek 7.00) voor het vervolg van de reis naar Bandung, het heeft de hele nacht geregend en de wateroverlast is groter geworden, auto's en brommers tot 20 cm door het water, grote kuilen met vastzittende auto's en file,file,file,file.
Uiteindelijk zijn we in Bogor aangekomen waar we in de motregen de prachtige botanische tuin hebben bekeken, met woudreuzen, joekels van bamboes, liaan-achtige klimplanten en mooie waterlelies, lotussen en de grote drijfbladeren. Het wordt langzamerhand gelukkig weer droog.
Aansluitend de lunch, met jawel hoor, daar zijn we weer ( de Fox-groep) Daarna een zeer diepe vallei bekeken met prachtige theeplantages en met slechts een paar files onderweg komen we rond 19.30 aan in Bandung, het Parijs van Java, waar de vrouwen gek op je zijn, zolang je flink in de slappe was zit.....

zo, nu nog maar een large Bintang ( 0,6 liter) en tot de volgende.

• 27 Februari 2014 - 18:48

Karla:

Hai pa en ma,
    In die botanische tuin ben ik ook geweest!
    Raar he als de hele stad onder water staat. Spoelt ook zo weer weg, met de kakkerlakken erbij! Geniet van de bintang!

XXX Kar

• 27 Februari 2014 - 19:37

Eduard En Boudien:

Arme mensen daar …zoveel drukte …elke dag maar weer.
    Maar misschien raak je er aan gewend..?
    Hier in westeinde geluiden van de kool-pimpel- en staartmeesjes
    Gisteren volop voorjaar hier ; vandaag pure herfst
    Maar wat kan jullie dat schelen! ;-)
    Wat leuk al die verhalen! Voorzichtig bij die diepe ravijnen! en pas op voor de kakkerlakken…Yuk!
    Cheers!!

• 28 Februari 2014 - 18:03

Rob:

Was een goede popgroep De Bintangs, dus met die .6 liter zal het wel goed zitten.
    Prachtige reisverhalen, mooi om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Geniet lekker verder.
    Groet vanaf paal 30! Terschelling (was nog een hele trap).

• 28 Februari 2014 - 20:19

Hans En Jo:

Hallo Bavi-javaantjes,
    Wat een reis en wat een belevenis weer. Gelukkig zijn wij Nederlanders gewend aan regen en een buitje tegen het stof is niet zo erg. Wat goed van Bea om met zo'n engerd op de foto te gaan. (Bedoel die vleermuis hoor). De botanische tuin zal vast geweldig zijn geweest. Weer benieuwd naar de volgende bezienswaardigheden. Lekker blijven genieten hoor. Het huis thuis is nog steeds niet vrijstaand, dus gaat ook goed. Hier genoeg regen, dus de plantjes hoeven geen water. Tot gauw weer. Gggggrrrrrr

• 01 Maart 2014 - 11:21

Trieneke:

Terima Kasih voor al jullie mooie berichten. We kunnen ons heel goed voorstellen wat jullie allemaal beleven,hebben in grote lijnen zelf ook deze reis gemaakt. Vooral de ontzettend groene natuur die je overal ziet . Jammer van al dat regenwater in Jakarta. Hoe vinden jullie het eten daar ? Nog een hele fijne tijd daar en lekker genieten van al het moois.

groetjes Trieneke en Tom

• 02 Maart 2014 - 10:30

Froukje:

Zo vakantiegangers, fijn om weer even stukje te lezen van jullie mooie reis.
    We genieten volop van jullie reisverslagen, ook omdat we zelf die reis hebben gemaakt.
    Het kan inderdaad erg hard regenen in Jakarta.
    Geniet er van, en nog heel veel plezier.
    Groetjes Dirk en Froukje