Midden-en Oost Java - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Hans Linschoten - WaarBenJij.nu Midden-en Oost Java - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Hans Linschoten - WaarBenJij.nu

Midden-en Oost Java

Door: Hans van L

Blijf op de hoogte en volg Hans

04 Maart 2014 | Indonesië, Malang

Zo, ik zal jullie maar even weer bijpraten.
Donkere wolken hingen boven de Borobudur, de boeddhistische tempel gelegen in een prachtig park. 36 meter hoog en zonder lijm of cement opgestapeld in de 8e en 9e eeuw. Een prachtige tempel die we zonder regen bekeken hebben. Aansluitend lunchen en daarna in een soort paardenkoetsje naar een buurtschap: 5/6 huizen met eigen akkers en dat heet dan een kampong. Bea ging na het diner nog even shoppen met wat andere vrouwen uit de groep.
De volgende dag (weer) vroeg op en naar een batik-kunstatelier, met een becak (fietstaxi) naar de Kratong, het paleis van de Sultan van Yogya. Na de lunch batik-kleren zien maken en de vogeltjes-markt. Dat was pure dierenmishandeling in onze ogen:
kooien volgepropt met reptielen, katten, hondjes, eekhoorns, egels, konijnen (roze geverfd) en een paar reuzenslangen, maar alles op tralies, in de brandende zon en zonder water. We gingen erg mistroostig de bus in.
De Fox-groep hebben we al een paar dagen niet gezien, maar wel andere Nederlanders, zoals bij de Prambanan, een bijna volledig mooi hersteld Hindoe tempelcomplex. Trouwens daar waren ook nog een paar honderd schoolkinderen, die bijna allemaal met ons op de foto wilden. Gelukkig konden we de tempels gewijd aan brama, vishnu en shiwa nog min of meer " mensloos" fotograferen. De bus bracht ons naar het hotel in Solo, mooi Javaans ingericht.
Vandaag hebben we vanaf 7.30 in de bus gezeten. Een echtpaar is tijdelijk afgehakt vanwege een zonnesteek. Zij vliegen alvast door naar Bali. Na bezoek lokale markt, houtbewerkings-atelier en lunchruimte zijn we rond 19.30 aangekomen in een schitterend designhotel in Malang.
Morgenochtend uitslapen.......

ps nog therima kassie ( bedankt) voor jullie reacties.
Ik zag dat jullie lentedagen gaan krijgen, geniet er van!

• 04 Maart 2014 - 16:20

Eduard En Boudien:

Nou! dat was een kort maar hevig verslag! ;-)

• 04 Maart 2014 - 16:26

Hans En Jolanda:

Niet veel gezien zeker?

• 04 Maart 2014 - 17:28

Eduard En Boudien:

Sorry, het verslag kwam wat laat door
    Toch nog wat beleefd ;-)
    Ja, de dieren in het buitenland hebben het niet altijd zo goed als bij ons.
    Ik herinner me een Vietnamees die in Nederland kwam…Hij was zeer verbaasd toen hij in een supermarkt was…. ' Wij eten honden ' zei hij 'en hier hebben ze heel veel soorten hondenvoer'
    Ja opnieuw: 's lands wijs 's lands eer.
    Veel plezier maar weer!!

• 04 Maart 2014 - 19:15

Hans En Jo:

Hallo roadrunners,
    Al weer heel wat gezien zo te lezen. Mooie foto's ook weer. Misschien moet Marianne Thieme maar eens die kant op, alhoewel zij daar niet veel stemmen zal krijgen. (hier ook niet trouwens).
    Bea heeft zich vast weer even kunnen uitleven met het shoppen, als er nog maar wat over is voor ons dagje shoppen. Hoop dat jullie nu lekker even kunnen relaxen in het mooie hotel. Gezien de zonnesteek en Bea's verbrande schouders hebben jullie dus niet alleen regen, maar ook zonneschijn. Hier de winterjassen al in de was en voor ons bijna de koffer gepakt met korte broeken. Kijken weer uit naar het volgende verslag. Prima kassie (of is dat wat anders).

• 05 Maart 2014 - 16:16

Anneke Van Linschoten:

a.r.van.linschoten@kpnmail.nl

• 05 Maart 2014 - 16:54

Trieneke Nap:

Hallo reizigers,`

Wat een prachtige reis maken jullie, we genieten van jullie verhalen.
    Het wordt hier inderdaad bijna lente, kunnen al buiten zitten in beschut hoekje.
    Nog lekker genieten daar!

groet,Trieneke en Tom.

Hans

Bea en Hans van Linschoten( 59 en 61 jaar oud) vanuit Leeuwarden (FR) In de donkere wintermaanden even lekker weg, deze keer naar de Parel van Smaragd. Zo zijn we ondertussen in die periode van het jaar in Egypte, Zuid-Afrika, Thailand( beaenhansinthailand.waarbenje.nu) Mexico eo en Sri Lanka geweest (beaenhansinsrilanka.waarnbenje.nu) en dat bevalt ons erg goed.

Actief sinds 27 Jan. 2014