Vliegveld Padang - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Hans Linschoten - WaarBenJij.nu Vliegveld Padang - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Hans Linschoten - WaarBenJij.nu

Vliegveld Padang

Door: Hans van L

Blijf op de hoogte en volg Hans

26 Februari 2014 | Indonesië, Padang

Hallo volgers,

Vanochtend laat opgestaan: 8.00 uur en lekker gerelaxed ontbeten. We zitten nu met de groep op Minangkabau Airport, waar wifi is. Dus maar even weer een verslagje. Mijn vader heeft in verband met klachten aan longen en schouder in het ziekenhuis gelegen, maar is ondertussen weer thuis. Ik ben blij dat mijn broer ons dit op een goed moment heeft laten weten.
De laatste dagen is de lucht hier op Sumatera erg bewolkt. Dat blijkt te komen door de vele bosbranden in de buurt aangevuld met smog-lucht vanuit Australie. Dat is jammer, met heldere lucht is alles nog mooier, maar...het regent helemaal niet.
We zijn in drie uren naar de airport gereden, met twee tussenstops bij watervallen en koffie. Daar hebben we afscheid genomen van gids en chauffeur met mooie woorden en een gevulde envelop.
Het inchecken gaat allemaal soepel en een flesje water is geen probleem. We gaan beginnen aan deel twee van de reistocht en kijken wel een beetje met weemoed terug naar het eiland met de slechte wegen, verschrikkelijke stadsdrukte, maar vooral zijn schitterende junglenatuur, de mooie valleien, de wild-stromende rivierenen, leuke dorpjes en vriendelijke mensen.

ps Bea doet een Keuringsdienst op toiletgebied en wordt daar niet echt vrolijk van......

tot de volgende info

• 26 Februari 2014 - 07:46

Eduard En Boudien:

Wat fijn dat we op deze manier met jullie mee mogen reizen.
    Wat fijn ook dat jullie weten hoe het het met je vader/schoonvader is. Weer wat geruster.
    De sanitaire stops iets minder maar oh, oh! wat gaan jullie straks thuis weer genieten! je kunt je in jullie badkamer spiegelen! Het gaat je allemaal tegemoet glimmen.Int begin mag de zonnebril wel op! ;-)
    Ach…'s lands wijs 's lands eer
    Heel veel plezier weer.

• 26 Februari 2014 - 08:59

Laura:

haihai,

De poep inspecteur is op pad! Moet dat nou helemaal in indonesië....maar des te beter is het strax thuis.
    Bella inspecteert de wijk hier ook volop, al ziet ze het verschil tussen een voortuin en een poepveld niet, dus sta ik daar met het schaamrood een flinke dampende geurende kak uit een voortuin te vissen, met zakje, welke dan natuurlijk net gescheurd is....
    Opa is inderdaad weer terug. je gevoel had gelijk pa, dat hij ws naar het ziekenhuis moest. gelukkig geen levensbedreigende zaken, maar wel erg vervelend natuurlijk.
    Hier verder alles ok, de jongens hebben ook vakantie, maar ik merk daar weinig van. We hebben allemaal leuke dingen op het programma, maar dat had ik beter niet kunnen zeggen, want nu zitten ze om 5 uur rechtop in bed:' ik ben zo opgewonden om naar de film te gaan.....' mama Laura op dag drie van de vakantie inmiddels volledig uitgeput....
    en morgen gaan we nog naar monkeytown en vrijdag naar het zwembad, dus ik hoop eigenlijk dat beide bedrijven ons rond vier uur s'ochtends kunnen verwelkomen...;)

goede vlucht en wellicht kan mam daar even lekker luchtig te plak...

• 26 Februari 2014 - 13:23

Hans En Jolanda:

Tis toch wat met de oudjes, had Bea nog zo goed op hem gepast.
    Gelukkig blijf je met de huidige communicatie goed op de hoogte.
    Aangezien Bea al heeeeeeel veel toiletten heeft bekeken, kun je haar wel als expert beschouwen, v.w.b. hygiëne enzo.
    Jullie laten een mooi eiland achter, maar zullen op Java vast ook weer vele mooie dingen zien. Hou ons maar op de hoogte, genieten we ook een beetje mee.